Friday, March 6, 2015

Dah nak masuk bulan Ramadhan ni.

Dgn nama ALLAH yang maha pengasih lagi maha penyayang......

Assalamualaikum semua pembaca, thanks sudi baca blog saya ye.

Alhamdulillah, pejam celik dah nak masuk bulan puasa ni, hah...yang tak abis ganti puasa tu cepat-cepat la deh (saya la tu)....heh

Since saya lahirkan hannah on 2nd Ramadhan last year, means that sebulanlah saya kene ganti puasa sebab saya warded 1st of Ramadhan lagi. Setakat hari ni, baru ganti 4 hari, owh owh 25 days to go, caiyokk!

Actually, baru start ganti betul2 since hannah pun baru start makan betul2 (main2 eh selama ni, ye la tu, makan je, asyik menyembur je).

Saya nak story experience saya ganti 2 hari last week, selasa & khamis. (Apsal tak ganti isnin? isnin kami bawak hannah check up heath dia kat hospital kemaman, so, nak puasa tu cam tak larat plak).

Pagi selasa tu, saya terlewat bangun u sahur actually, 5.30 baru bangun (kes hannah ajak main la ni kol 12 mlm)...kelam kabut bangun panaskan nasi (skit je tinggal, abi hannah makan banyak late lunch semlm sebab isteri abi hannah masak sedapp, hehe), & goreng telur pun jadi la...& sempat buat air ESP + milo.

Alhamdulillah, ALLAH bagi bertenaga sampai petangnya, pagi dah busy buat project schedule bos request nak before lunch, then, layan hannah makan, main & menyusu (hannah fully breastfeed and so far direct feeding je), buat skit keje rumah etc (oh ya, saya kerja dari rumah :) ), petangnya masak untuk berbuka.

Pagi khamis pula, abi hannah sangat sweet sebab bangun masak untuk sahur sebab abi hannah pun nak puasa sunat hari khamis. :) . Saya makan standard la 1 pinggan & ESP+ milo gak. Tapi hari ni tak tahula nape hannah taknak tido siang............., so agak penatla skit hari ni nak sampai berbuka tu sebab asyik nak menyusu je . Tapi still larat masak lagi untuk berbuka & buat kerja2 seharian. Alhamdulillah.


Jadinya apa key point dari cerita saya ni, heh, nak promote ESP lettew. (yess, btol la).

Saya perasan kalau tak amek ESP, even tak puasa pun, kalo byk work kene setlekan siang hari, memang malam sgt penat, flat trus. Alhamdulillah, ALLAH bagi bleh maintain tenaga dgn ESP.

Nanti nanti saya share banyak banyak lagi kebaikan ESP ye.............


ESP: Delivers sustained enerby, with the highest quality plant-based protein available.
Product code: 11003(850g)





Rujukan: https://www.shaklee.com.my/products/ 

*This product is not intended to diagnosed, treat,cure or prevent any diseases.

1 comment: